torstai 13. lokakuuta 2016

Treenivaatearvostelu part 2

Elikkäs vuorossa olisi treenivaatearvostelu part 2 ja nyt käyn läpi mun shortsit ja lämppävaatteet. Shortseja minulle ei ole vielä moniakaan kertynyt, mutta lämppävaatteita on. Lisääkin haluaisin :D Niitä kun on kaikenlaisia kivan näköisiä. Mutta Suomessa kun talvet ovat melko kylmiä niin pitäähän niiä olla!

Ensimmäisenä vanhimmat mikroshortsini. Nämä eivät ole varsinaisesti balettishortsit, vaan cheerleadingin alusshortsit (tarkoituksenä käyttää cheer -asun hameen alla). Harrastin muutama vuosi sitten cheerleadingia, joten siksi minulla tälläiset onkin, mutta nämä käyvät todella hyvin myös balettiinkin. Nämä on ostettu Sportirosta. Ne ovat M kokoiset. Olen tykätynyt näihin, ja välillä näitä tulee käytettyä kesällä hameiden alla, jos pelkää et meinaa vilkkua.
Toiset tälläiset mikroshortsit ovat Capezion mustat shortsit, kuvissa näyttää melko samanlaisilta kuin Sportiron, mutta eivät ole. Näistäkin tykkään todella paljon. Kangas on ihanan pehmeää materiaalia ja nämä eivät ole yhtä tiukat kuin nuo Sportiron shortsit. Nämä on ostettu Huuto.netistä. Näiden koko on myös M ja koko on just sopiva.


Kolmantena Blochin neuleshortsit. Nämä ovat ihan kivat. Koko voisi olla isompi (muistaakseni kokoa M), koska tuntuu että näissä "vilahtaa" liikaa :'D Eli leotard näkyy shortsien alta. Tykkään käyttää näitä vain mustien leotardien kanssa, jottei sitä vilautusta erottaisi niin hyvin. Nämä varmaankin lähtevät myyntiin jossain vaiheessa. Nämäkin ostettu Huuto.netistä.


Sitten siirrytään enemmän lämppävaatteiden puolelle ja ensimmäisenä niistä olisi Intermezzon neuleshortsit. Nämä ovat kivan pehmeät ja lämpimät. Tykkään muutenkin ulkonäöllisesti näistä. Shortsit lämmittävät hyvin myös keskivartaloa korkean vyötärön takia. Näiden koko on L ja nämä ostin käytettynä Tanssiinassa pidetystä kirppikseltä. 


Toinen Intermezzolta oleva on tälläinen lämppäasu (koko L), jonka esittelin tässä postauksessa. Näitä en itseasiassa ole vielä käyttänyt tunnilla, mutta kotona kyllä kun olen venytellyt. Tosi kivat käyttää venyttelyssä. Ei tarvitse kovinkaan kauaa lämmitellä nämä päällä :) Heti kun alkaa tulee kylmemmät kelit, niin varmastikin nämä lähtevät tunnille mukaan! Ostin nämä Helsingin Piruetista.


Toiset pitkälahkeiset "lämppähousut" olen ostanut Lidlistä :D Nämä ovat kuulemma joogahousut, mutta ketä se haittaa! Näissä on kiva kun lahje on ommelutu tulemaan nilkan päälle saman tyylisesti kuin säärystimissä. Olen tykännyt pitää näitä ilman sukkiksia. Ainut miinus puoli on se että nämä ovat aavistuksen liian isot mulle vyötäröltä. Näiden koko on M (40/42), mutta jouduin ottamaan nämä kun pienempää ei enää ollut. Olen muutenkin huomannut että Lidlistä löytyy monesti kivoja treenivaatteita balettiinkin suht edullisesti. 


Neljäntenä on polvimittaiset lökärit. Nämä ostin Gina Tricotista. Katselin siellä muuten vaan treenivaatteita keväällä ja törmäsin näihin. Sovitin ja olin että nämä sopivat täydellisesti balettiin. Tuli vähän mieleen nämä. Olen käyttänyt näitä melko paljon tunneilla! Oli tosi hyvä ostos.


Seuraavana vuorossa yläosat. Ekana on Revolutionin neule kietaisutakki. Tässä on hihoissa pienet reiät peukaloita varten, joten kädetkin saa mukavasti lämpimiksi. Takki on hiukan iso (koko L/XL). En kuitenkaan jaksanut vaihtaa tätä, koska ajattelin tämän olevan ihan ok. Olen tykännyt käyttää tätä paljon ja tuntuu että se on jatkuvasti pyykissä :D Tilasin tämän Dance Directistä.  


Kolmas lämppäyläosa on Bik Bokista ostettu crop top. Tämän näin Yksisarvisella päällä ja katsoin että onpa kivan näköinen! Luulin aluksi että se on jostain balettiliikkeestä. Olen tykännyt. Ainut miinuspuoli on tämän riisuminen, koska sen joutuu ottamaan pään kautta pois ja jos on oikein hikinen niin paita tahtoo vähän tarttua ihoon kiinni.

Lopuksi vielä mun lukuisat säärystimet :D Niitä onkin kertynyt jo kuudet kappaleet. Ihan ensimmäiset säärystimeni eivät ole mitkään balettisäärystimet, vaan otin ne äidiltäni ja ne taitaa olla varmaan Seppälästä. Joskus näitä tulee vielä käytettyä tunnilla. Tykkään käyttää näitä enemmän ulkona lämmittämässä nilkkoja. 


Kolmantena on Tanssiinasta ostetut Intermezzon säärystimet. Nämä ovat reilusti pidemmät kuin seuraavana olevat mustat ja siniset säärystimet. Näissä on yksi miinus puolena se että jos vedän nämä ihan ylös asti, niin ne puristavat aika paljon. Valkoinen on ehkä myös hiukan vaikea väri, koska se likaantuu niin helposti.
Toiset Intermezzon säärystimet ovat myös ostettu Tanssiinasta, mutta nämä ovat polvimittaiset. Ostin nämä ystävänpäivän aikana, kun siellä oli kaikki vaaleanpunaiset tuotteet alennuksessa. Pitäähän balettia harrastavalla olla jotakin vaaleanpunaista ;)


Ihan ensimmäiset "viralliset" balettisäärystimet ovat nämä mustat. Ne ylettyvät puoleen reiteen asti. En muista valittettavasti näiden merkkiä ja jos oikein muistan niin ostin nämä Dance Directistä. Olen tykännyt näistä paljon!
Neljäntenä Facebookin balettikirppikseltä ostetut säärystimet. Merkkiä näistä en tiedä, voisin äkkiseltään kuvitella että nämä olisivat samat kuin nuo mustat. Olen tykännyt paljon ja taitavat nämä olla yhdet mun lempparit :)


Viimeisenä on Tanssiinan kirppikseltä ostetut H&M:n säärystimet. Yllätyin ihan että nähä olivat henkkamaukan, koska näissä on tuo balettisäärystimille tyypillinen kantapää aukko. Nämä eivät ole materiaaliltaan pelkkää akryyliä, kuten melkein kaikki baletin sääystimet, vaan näissä on polyamidia, viskoosia ja angoraa. Todella mielyttävät päällä ja ihanan lämpimät!


Taas tästä tulikin hiukan pitkä :D Mulla taitaa olla liikaa treenivaatteita! Tai ei niitä voi olla ikinä liikaa ;D Vai mitä olette mieltä? Onneksi olen osannut hillitä itseäni enkä ole ostanut kunnolla mitään uutta itselleni.
Viimeisessä osassa olisikin luvassa arvostelu mun leotardeista. 

Lopuksi vielä että olen lähdössä huomenna illalla Helsinkiin ja sit lauantai aamuna Saksaan Müncheniin Elmerin ja siskoni kanssa. Olemme siellä ensiviikon torstaihin asti. Luvassa reissun jälkeen postausta siitä! Jännittää!

6 kommenttia:

  1. Huomaan oman balettivaatevarastoni olevan kovin vajavainen. Ihania lämppä-varusteita oot löytäny. Varsinkin tuo neuloshaalari näyttää tosi kivalta.
    Mun pitäisi kyllä erityisesti satsata just noihin lämmittelyvarusteisiin. Oon tehny parit säärystimet itse vanhasta neulepuserosta, mutta ne tahtovat valua, pitäisi vähän korjata. En arvaa netistä tilata mitään kun epäilen niiden sopivuutta mun kokoon. Pitäisi varmaan rohkaistua ja mennä baletti-liikkeeseen sovittelemaan. Lämppäshortseja olen kyllä suunnitellut neulovani itse kunhan raskin ostaa sopivaa lankaa. Inhoan akryyliä enkä mielelläni sen takia osta neuleita kaupasta.

    Hyvää matkaa, toivottavasti kohdalle osuu joku kiva balettiputiikki ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa mennä ihan sovittelemaan! Sitten ainakin tietää löytyykö oman kokoisia mitenkä paljon :) Mullakin on ollut mielessä tehdä itse säärystimet mutta ne on jäänyt hiukan kesken. Jos osaisin niin tekisin varmastikin itsekin ite shortseja ym :)
      Mulla on samat fiilikset akryylistä. Sellainen neule tuntuu kun olis muovipussi päällä. Mut oli pakko vaan hankkia noi, kun tuntuu et balettivaatteissa suositaan enimmäkseen sitä.

      Kiitti! Toivotaan et joku putiikki löytyis! ;)

      Poista
  2. Hei kiva postaus, ja oikeen kivat noi neulehaalarit! Niitä voi ehkä alkaa pian käyttämään maanantain tunnilla, mutta torstain tunnilla sali oli taas eilen ek-ryhmän harkkojen jälkeen niin hikinen kun astuttiin sisään, et siellä ei juuri mitään lämppävaatetta tarvi, mikä on musta vähän sääli :D Oikein hauskaa reissua, sähän saat nyt kivasti sit korvauslippuja näistä poissaoloista :))
    T. Yksisarvinen, en jaksanut kirjautua xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :D Niin voisikin. Kattoo sit syysloman jälkeen josko olisi niiden aika.
      Eilinen tunnin jätin jo sen takia välistä, koska jalat tuntu niin raskailta etten olisi jaksanu tehä mitään ja muutenkin piti tehä vähän kaikkee ennen matkaa.
      Vois sitten loman jälkeen jäädä torstaina sille toiselle tunnille! ;)

      Poista
  3. Kivoja vaatteita :). Itsekin olen suunnitellut tanssi/voimisteluvaatepostausta, kunhan saan hankittua kaikki ostoslistalla hengailevat asiat :D.

    VastaaPoista
  4. Kivoja treenivaatteita sulla :) Toi harmaa haalari on tosi hieno <3 Ja tuollaiset pitkät säärystimet ovat ehdottomasti yksiä kätevimmistä lämppävaatteista, sillä ne saa niin nopeesti päälle ja pois tarvittaessa. Menee myös kivan pieneen tilaan laukussa, niin saa aina mukaan :)

    VastaaPoista